måndag 20 december 2010

Julpyntat och klart

Nu är allt julpyntet uppe och grannen står så grön och grann i stugan. Eller grann är synd att säga, men grön är den. Och nästan rak efter mycket om och men och irritation.

Det som inte syns på bilden och som inte syns så väl om man inte tittar noga i verkligheten heller är att granen är fastbunden i väggen för att den lutade. Sedan blev jag lite irriterad på att vi var tvunga att trycka den så långt in i hörnet att den nästan försvann, så jag har satt den i spänn med en gammal träpinne som vi har haft i trädgården. Tur att granen är tät. :D


  Tomtarna som förr har stått under granen fick idag flytta upp i den. Katterna kan verkligen inte låta bli att tugga på allt. Halmbocken står däremot under granen. Får se hur länge den lever...

 Ängeln som min mormors mor har gjort. Pappa har satt i elektriska ljus. Sambon tycker den är grotesk. Jag tycker den är jättefin.
Kyrkan är sambons arbetsplats - Stenbrohults kyrka i miniatyr.

Mina Rolf Berg tomtar delar bord med julkorten och min stora stickade tomte som jag gjorde för ett par år sedan. Den gillar katterna också att tugga på. Skägget brukar åka av varje jul. Detta bordet har dock inte stått på innan så vi får se hur det går.


Denna bilden blev inte så bra, men den visar vår "porrbutik", eller hallen in mot köket om man hellre vill det. :D

1 kommentar:

  1. Det förstår du väl hur groteskt det är att hugga av händerna av ett litet barn och sätta dit ljus? :)

    Granen blev ju snyggare sen erkände du också och porrbutiken tycker jag blev urtjusig :)

    SvaraRadera